کاشت مو

ساخت وبلاگ

 

ریزش مو یکی از فراگیرترین مشکلاتی است که بخصوص در آقایان عمدتا به دلیل عوامل آندروژنتیک یا همان هورمونی و ارثی اتفاق می افتد. شاید گاهی متوجه شده اید با شانه زدن موها یا با دست کشیدن به آن تعداد قابل توجهی از موهای شما کف دستتان افتاده که یعنی دچار ریزش شده اند. در اینگونه موارد شما با دیدن همچین صحنه ای و چهره خود در آینه احساس اضطراب ناشی از ریزش مو و کچلی در آینده را خواهید داشت. بهترین راه برای درمان طاسی و کم مویی کاشت مو میباشد. صحبت های زیادی راجع به سن مناسب کاشت مو شنیده می شود، در این مقاله سعی شده توضیحاتی راجع به تصمیم گیری در رابطه با این مسئله به شما ارائه شود.

اغلب تصور می شود ریزش مو فقط در افراد پیر وسن بالا رخ می دهد اما باید گفت برخلاف اینریزش مو در جوانان نیز اتفاق می افتد حتی افرادی که ۲۱سال بیشتر سن ندارند. چون به طور کلی ریزش مو تا قبل از آن غیر قابل باور است و برای افراد ۱۵ تا ۲۰ ساله شوکه کننده خواهد بود.

آشنایی با کاشت مو

کاشت مو یک عمل جراحی سر پایی است که در آن تیم تخصصی کاشت مو ،فولیکول های مو را از نواحی پشت سر و کناره های آن استخراج کرده و آن را در قسمت بالای سر و نواحی تاج آن منتقل و اصطلاحا می کارند.

موهای کاشته شده پس از مدتی رشد خواهند کرد و کاملا ماهیت موی طبیعی خود شخص را از نظر رنگ ، رشد و حالت دارا  می باشند. لذا بطور معمول در آرایشگاه ها کوتاه شده و شستشو می شوند همچنین چون این این مو ها فاقد گیرنده هورمون های مردانه هستند هرگز دچار ریزش ارثی نمی شوند و تا آخر عمر بر سر شحص باقی می مانند.

پس از ابداع کاشت مو به روش غیر جراحی و  غیر تهاجمی و ساده تر و مشاهده آثار و نتایج کاشت های صورت گرفته. همچنین تبلیغات وسیع تلویزیونی و مطبوعاتی موجی از تقاضا در بین علاقه مندان جهت انجام کاشت مو ایجاد شد . به دنبال این تقاضا ،مراکز و پزشکان متعددی به این رشته تخصصی گرایش پیدا کردند که همه روزه بر این علاقه مندی از هر دو طرف افزوده می شود.

مناسب ترین سن کاشت مو  ؟

  • کاشت مو در سنین پایین

وقتی شما در اوایل جوانی و در سن ۲۰ سالگی می باشید، تشخیص الگوی ریزش مویی که ممکن است برای شما در آینده رخ دهد، برای متخصص پوست و مو سخت می باشد. به عنوان مثال اگر جراح تصمیم بگیرد مقدار بیشتری فولیکول موی مقاوم در برابر ریزش مو در قسمت جلوی سر شما کاشت کند، ممکن است در آینده ناحیه عقب تر آن دچار ریزش شود که ظاهر بسیار بدتری را ایجاد می کند.

  • کاشت مو در سنین جوانی

اگر شما در سنین جوانی و کمتر از سن ریزش کامل مو اقدام به کاشت مو کنید، نتیجه آن بسیار زشت و بدریخت خواهد بود. شما موهای مقاوم در برابر ریزش را در ناحیه ای کاشت کرده اید که ممکن است در آینده اطراف آن دچار ریزش مو شود، در نتیجه جزیره های سرگردانی از موهای کاشته شده در سر خود دارید که از هم جدا می باشند.پس می توان نتیجه گرفت این سن مناسب کاشت مو این دوره نمی باشد.

در سنین نزدیک به ۳۰ سالگی متخصص پوست و مو خیلی راحت تر می تواند الگوی طاسی شما را تشخیص دهد، در نتیجه تصمیم صحیح تری برای نحوه کاشت موی شما بگیرد. هرچه تشخیص الگوی طاسی توسط متخصص و جراح کاشت مو صحیح تر باشد، موهای شما طبیعی تر و کاشت موی شما موفق تر خواهد بود.

نکاتی مهم در نتخاب سن مناسب کاشت مو

مهمترین نکته ای که به آن اشاره هم کردیم این است که شما منبع نامحدودی از بانک مو در پشت سر خود ندارید. اگر شما در سنین بسیار پایین اقدام به کاشت مو کنید و دوباره دچار ریزش مو شوید، در این صورت منبع مناسب و کافی دیگری برای اقدام مجدد وجود ندارد. به همین دلیل نتیجه کاشت مو در عمل نا موفق بوده و ظاهر شما باز دلخواه شما نخواهد بود. در واقع بانک موی شما مقدار بسیار کمی مو نسبت که کل موهای شما دارد که می توان آن ها را برای کاشت مو انتخاب کرد.

این نکته بسیار حائز اهمیت است که در هر سنی که عمل کاشت مو انجام شود بعد از آن موها دچار ریزش می شود. نگران نباشید ! این ریزش ها کاملا طبیعی بوده و بخشی از مراحل بازیابی مو بعد از کاشت می باشد.

 

 

 

 

 

منبع : سن مناسب کاشت مو

کاشت مو...
ما را در سایت کاشت مو دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : m.kh kashtemoooo6 بازدید : 88 تاريخ : دوشنبه 12 فروردين 1398 ساعت: 1:49